keskiviikko 17. huhtikuuta 2013

Loppu, lopumpi, lopuin.


Huh,  hullun pitkät pari päivää takana. Mä oon täysin puhkipoikki.

Nyt on tavarat suurimmilta osin kannettu uuteen kämppään sisään ja juostu jos jonkunlaisissa huonekalukaupoissa ja telkkarikaupoissa. Sunnuntaina vuokrattiin minirekka-auto ja tänään aamulla palautettiin. Maileja mittariin kerty vajaa 180. :D








Saalistakin on tosin onneksi saatu. Kotoa löytyy jo kaks sohvaa, telkkari, ruokapöytä tuoleineen, sänky (Kingsize!), mattoja ja roinaa. J
Toinen sohva on toistaiseksi vähän yhtä tyhjän kanssa, koska siihen unohtu hankkia päälliset, on vaan runko. :D 

Oh my!



Telkkariostoksestakaan ei taida mitään iloa olla, koska tarina kertoo ettei sillä näe mitään ennen kuin on jonkun palveluntarjoajan kautta hankittu siihen jotain direct tv- paketteja.  Niitä paketteja taas ei kuulemma saa ennen kuin on luottohistoriaa.  :D Eikä siinä vielä mitään, mutta sama pätee nettiin! :O Mulla ei siis ole kotona nettiyhteyksiä. Voi itku. L Yritän tässä tätä kirjottaessa just toisella kädellä selvittää et saisko jollain vakuusmaksulla tai etumaksulla jotain nettejä auki. Mä tuun hulluks jos joudun tulemaan aina tänne talon ”kirjastoon” surffaamaan. :O
Niin ja mä soitin meijän kaapelipalveluntarjoajalle eilen. Sieltä saa 50 dollarilla 2M netin?! Eikä mitään muuta oo ees tarjolla. Tuli vähän ikävä kotoa sitä 200M -liittymää. :D
On täällä sit jotain DSL palveluntarjoajiakin, pitää kattoa miten homma hoituu. J



Luulin ratkaisseeni arvoituksen. 


Luulin väärin. :D


Pete onneks osas ratkasta. Huh. 


Mut muuten on tosiaan homma yllättävän hanskassa. :D 
Kasaamista ja järjestämistä on ollu ihan kiitettävissä määrin, kuten arvata saattaa.
Nyt on kuitenkin kasassa sänky, pöytä ja sohva ja melkeen se päällyksetön sohvakin. :D
Enää puuttuu työhuoneen (eli –tilan) huonekalut ja jotain lipastoa ja sen semmosta pienempää. Mut niitä taidetaan sit ajan kanssa ihmetellä jostain yard saleista. Niillä kun ei oo niin hätää. J

Nää matto-ostokset on saanu mut hämilleni. Miksei kukaan oo kertonu et matot on niin mielettömän hintasia?! Me ollaan nyt ostettu matot olohuoneeseen, makuuhuoneeseen ja ruokailutilaan ja ne on maksanu yhteensä 2500 dollaria? :D Ja pari mattoa pitäs vielä hankkia.
Huhhuh, olis parit kengät saanu taas silläki rahalla. Sydäntä särkee.

Mä tein jopa eilen ihan ite omassa keittiössä ruokaa! Olin tosin unohtanu ostaa purkinavaajan niin mun bolognesekastike muuttu jauheliha ja sipulimössöks ketsupilla. Hyvää oli silti. (Enkä mä sitä bolognesee olis oikeesti osannu tehdä kuitenkaan, et hyvä näin.)
Kun saadaan tää kämppä suunnilleen kasaan ni mä otan vähän parempia kuvia. Nää yöllä keltasessa valossa otetut kun ei nyt ehkä ihan edustavimpia ole. :D


Kurkkaus keittiöön. Käytiin ostamassa n. 20 kassillista saippuoita, sapuskoja, rättejä ja papereita.
Kiva mun mielestä, että täällä on noi perus muovipussit semmosia lamakassin (=semmonen pakastepussi minkä suomikaupassa saa usein kassan jälkeen ilmaseks) kokosia. 


Sit mun on aiheeseen mitenkään liittymättä pakko myös kertoa mun muutamasta mielettömästä löydöstä! Mä meinaan ostin viime viikolla Helmut Langin neuleen 79 dollarilla! Alennusta oli normihinnasta vajaa 300 dollaria. Mä olin iloinen.
Mulla on jossain jotain kuviakin siitä päällä, mut pitää kaivella ni näytän. On ihana! :D

Ja mä oon myös metsästäny harmaita aurinkolaseja sen jälkeen kun yhdet ihanat Chanelit totesin vähän budjettiin sopimattomaksi. :D Löysin sitten melkein yhtä kauniit Michael Korsit. Niilläkin oli yli 50% alelappu kyljessä. J JEE! 

Ja mikä parasta, löysin vahingossa kaupan, joka myy L’Orealin Mythic Oilia. Mun hiukset kiittää. Mä hukkasin jossain kohtaa matkan aikana omani ja ehdin jo siskolle ehdottelemaan että lähettäis mulle suomesta semmosen, kun tänne ei saanu edes nettikaupoista sitä tilattua. Mut ongelma on nyt ratkaistu. <3

Seuraavaks pitäs lähteä etsimään kauppaa, joka myy mulle KMS Californian hiustenhoitotuotteita. Mä meinaan jätin hoitoaineet ja shampoot hotelliin, sillon kun lähdettiin ja alkas pikkuhiljaa kiinnostaa tässä muuton lomassa toi hiusten pesukin jollain muulla kun saippualla. :D Nää vaan on ihan mielettömiä piilottelemaan tuotteiden myyntipaikkoja. Netistäkin saa ihan tosi huonosti mitään infoa. :O Ei auta kun jalkautua kaupungille.



Toinen juttu, mikä pitäs melko nopeesti hankkia, on auto. Täällä on aika pulassa pelkän metron varassa, vaikka se suht. hyvin kulkeekin. Välimatkat kuitenkin metroasemienkin välillä on melko pitkiä kun mennään vähän ydinkeskustan ulkopuolelle, joten meinaa välillä asioiden hoitaminen mennä hankalaks.
Jos on mielettömiä autovinkkejä ni nyt on oiva hetki kertoa??
Mä tiedän autoista just sen verran et mustat ja valkoset on nättejä. :D

Ainiin, tarviin mä uuden läppärinkin. Tää on roska. Jos siis siitäkään vinkkejä niin äkkiä jakoon. Mä tarviin jonkun ihanan ja kevyen ja hyvän. Mut ei mitään mäkkiä. Ehkä.



Nyt mä sanon heipat ja lähen vaihteeks laittamaan tavaroita paikalleen,
Palataan taas kun uskallan seuraavan kerran astua "kirjastoon", tai saan netin. :D

Lau




2 kommenttia:

  1. Hei voi WAU!!! Ihan kaikesta! Vähänkö oot saanu ihanan uuden "alun" siellä kaukana. Iiiiihania kenkiä <3, vaatteita, koteja ja mieskään ei vaikuta hullummalta. Totaalinen repeäminen teijän ostosreissu kuviin, sinä ja sun söpöt kassit täynnä kenkiä ja mekkoja ja sit sun mies..ostoskärryt ja kaikkea tarpeellista (ei sillä etteikö kengät ym oisi tarpeellista) :D Jos käyttäisin sanaa aaaww, käyttäisin sitä nyt :D
    Nauti siellä elämästä ihan mielettömästi ja ota kaikki irti =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kommentti. :)

      Kieltämättä uudet kengät, vaatteet ja koti + jo vähän käytetty mies on ollu loistokombo. :D

      Mä laitan nautiskellen parhaani mukaan. :)

      Poista