torstai 15. tammikuuta 2015

mikroaaltouuni

Koska mikroaaltouuni on niinkin tuore tuttavuus mun elämässä, että se on ollu kuviossa mukana noin aina, mä edelleen en helkkari soikoon (pahoittelut tästä ja tulevista ranskoista) pysty kommunikoimaan sen kanssa sujuvasti.

Mulla on kaiken järjen mukaan sormissa jonkunlainen mikronnäppäilyestymä, koska mä en kykene näppäilemään mikron kelloon kuin jonkun seuraavista ajoista: 00.18, 00.19 tai 01.00 ja sit on erityistilanteet, joissa mä saan aikaseks näpäiltyä jotain yli 10 min. mutta kaikki alle 10min on jotain näistä edellä mainituista.

Ensinnäki, miks helvetissä joko 18 tai 19 sekuntia? Ite näin nopeesti arvioin tässä, että esim. 18 sekuntia ja vaikka 32 sekuntia olis paremmat. Mut ilmeisesti nää on jotenki kovakoodattu muhun, eikä niitä saa vaihdettua.
Ongelman ydin piilee siinä, että juuri mikään ruoka ei ole näillä ajoilla valmis. Tai jollain näiden yhdistelmistä ehkä, mutta mulla on vielä semmonen astetta edistyneempi ääliojuttu tässä, että samalla mikrosessiolla en kykene käyttämään kuin yhtä samaa näistä ajoista. JA sit on vielä oikeen idioottiuden ylileveliä sen verran, että en myöskään ikinä muista keskeyttää sitä mikrotusta kesken, vaikka lähes aina minuutin näppäillessäni ajattelenkin, että "no mä otan ton karjalanpiirakan sit 20 sekunnin jälkeen ulos". Joo no en ota. En niinku ikinä oo ottanu.

Mä laitan tavarat sisään näppäilen helvetisti aikaa (sen minuutin) ja jään siihen päivystämään, että "no kyllä nyt tällä kertaa otan sitten ajoissa pois" ja hetken päästä löydän itseni vessasta lakkaamasta kynsiä kun kuulen mikron pahaenteisen piippauksen ja juoksen paikalle kuvitellen voivani mielettömällä spurttaamisella kääntää aikaa edes 20 sek taaksepäin.
Jumalauta nyt. Aikuinen ihminen. Ymmärrä. Ota opiksi.
No tuskin otan, mutta ens kerralla kun menetän hermot tohon helvetinkoneeseen, en tuu tänne avautumaan vaan heitän mikron tosta parvekkeelta. Perkeleen mikro. Ei tänään muuta.

Tai puolustuksekseni sanon, että olin jo eilen aatellu naputella kuulumisia, mutta koska en saanu aikaseks ja tänään en pysty ajattelemaan muuta ku mikron kusipäisyyttä ni palataan kuulumisiin vaikka sunnuntaina. Lupaan. Tässä tilityksestä hyvityksenä vielä kuvasarja, jossa kivasti kameran asetukset eri lähes joka kuvassa, enkä tajunnut tietenkään muokata. Tietenkään. Tietenkään.
Kuvat todisteena siitä, ettei mua aina oikeesti vituta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti