maanantai 22. huhtikuuta 2013

Pastasta


Noni, kuten viimeksi totesin, mulla on tarve tehdä ruoka-aiheinen postaus.
On nimittäin ihan mielettömiä ja innovatiivisia ruokakoeiluja tullut askarreltua kun on joutunut itse ruokkimaan itsensä. Mä en ymmärrä että mitä hyötyä on olla naimisissa kokin kanssa, joka tekee ruokaa jatkuvasti muualla kun kotona? Oliks tästä joku klausuuli siinä naimisiinmenopaperissa? :D

(ps. jos olisin se kokkimies ja lukisin tän, tuntisin pienen piston sydämessäni ja tekisin nälkää näkevälle vaimolleni ehkä jonkun lämpimän aterian esim. huomenna. :D <3 )

Noh, hätähän ei ole tämän näköinen. (Oikeesti kyllä on, kohta näätte!)
Tänään mm. tein ITSE kanamozzarellaraviolia!!

Jos joku kuvittelee että tässä on taas menty siitä missä aita on matalin ja ostettu kaupasta keittovalmiit raviolit, eikä tehtykkään ite ensin pastataikinaa ja sit rullattu niitä mozzarelloja ja ite paistettuja kanoja sinne sisään, niin on ihan oikeessa. Mut lisukkeet kuitenki keksin ite. Ja keitin ne raviolit ite.


Tästä tää lähti. Raviolit esiin.


Ja vesi kiehumaan


Sit yhdistetään kaks edellistä ja syntyy ensimmäinen ongelma. Kelluvat raviolit. 


Noniin, eli kun ollaan päästy tähän vaiheeseen, että raviolit on turvallisesti saatu tähän maailman suurimpaan kattilaan, voi tosiaan alkaa ihmettelemään että miten nää on tarkotus saada tonne veteen. Ne meinaan kelluu. Niinku ihan tosissaan.
Mä yritin niitä kauhalla vähän painella, mutta ei siitä tapahtunu muuta, kuin veden tursuminen yli äyräiden. Voisko joku vähän selittää?
Noh, mä keitin varmuudeks vähän pidempään ku ohjeessa sanotut 4min. Arvelin, että kun ne ei kerran kokonaan menny keittymään, on parempi keitellä 4min / puoli. Kääntelin niitä siinä sit kauhalla puolelta toiselle et ne molemmin puolin valmistuis.


Todistettavasti ei uppoo vaikka painelee. 


Ja perhanan vesi kiehuu aina yli. :(


Kaikesta tästä kuitenkin selvittiin ja n. 10 min puolelta toiselle keittämisen jälkeen mä päätin et näiden on pakko olla valmiita. Siihen mennessä lähes kaikki vesikin kattilasta oli kiehunu yli, joten otin sen vähän niinkun merkkinä korkeammalta taholta.

Mulla ei oo mitään hajua et mitä näiden kanssa kuuluu normaalisti syödä. Jotenki kuivan olosta heittää lautaselle vaan kasa täytettyjä pastoja. Mä sit keksin tosiaan laittaa lisukkeeks ihan oliiveja ja manchegojuustoa (käy muuten ihan kaikkeen). Ja suolaa. En tiedä yhtään miks siihen päälle piti ripotella suolaa. Mietin siinä tätä maustamispuolta ja availin kaappeja ja ainoot mitä siellä oli, oli suola ja pippuri. Ja joku vahingossa ostettu ruoanlaittoviini (?). Sit mä siinä kuvittelin et suola käy kaikkeen. Mut oikeesti se ei käy esim. ruokaan jossa on jo suolaliemessä lilluneita oliiveja ja manchegojuustoa. Et jos joku sai tästä inspiraatiota ja aikoo kokeilla kotona, ni jätä suola pois.

(Sit tietysti mun ystävällinen, muualla kokkaava, henkselikokkimieheni jälkeenpäin kertoi, että olivien sijasta pastajuttujen kanssa usein kuulemma käytetään oliiviöljyä. Tieto lämmittää runsaasti näin jälkikäteen. :D)


Lisukevalmistelua. Ai että, manchegojuusto on ihanaa!


Enää suola puuttuu :D


Suositellaan tarjoiltavaksi Lifewaterin kanssa. Kukat ihan väärässä kohtaa pöytää. :S
Oikeesti mä en myöskään syöny tässä pöydän ääressä, vaan kuvan oton jälkeen luonnollisesti siirryin meijän uudenkarheelle valkoselle sohvalle! 

Aika mieletöntä vai mitä? Mitä vaan lisätietoja tästä reseptistä kaipaatte, kysykää pois. :D


Mä tein pari pivää sitten myös savulohisalaattia. Se oli hyvää.
Jos haluutte kokeilla kotona ni siihen tuli semmosia eksoottisia aineksi savulohta ja salaattia. :D
Jotkut kuulemma laittaa laittaa muutaki lisuketta savulohisalaattiin, mut mä oon sitä mieltä, että menee vähän hifistelyks. (Eli mä käyn ite myös kaupassa hakemassa tai unohtamassa ainekset näihin, jos joku ei arvannu.)
No okei, laitoin mä tähänki sit sitä manchegoa ja suolaa. Tällä kertaa suolaki kävi.

Kokkikornerista ei muuta tällä kertaa.
Toivottavasti seuraavat ruoka-asiat tässä blogissa on jonkun muun käsistä syntyneitä.

(Ja oikeestihan Pete tuo mulle joka ilta itse leivottuja leipiäkin kotiin, et on se aika hyvä kokkimies. :D)


Lau



6 kommenttia:

  1. Voi ihanuus Lau ❤

    Et sä ainakaan ihan pysty kuolemaan nälkää, kun on noin kulinaristisia taitoja.

    Ihmettelin itsekin sitä raviolien/tortellinien kellumista ekalla keittokerralla, mut sit vaan hyväksyin, ettei ne mihinkään uppoo. Vähän just painelee ja sekoittelee ni kyl se siitä! :D Ja se kypsymisaika varmasti ois riittäny, kyllähän höyrylläkin voi kypsyttää. Itse tykkään (Pete korvat ja silmät kiinni) _valmis_pestosta tai sit ihan kunnon kastike kylkeen.. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ahaa, sä olet siis ammattilainen tällä saralla. :D

      Mun pitää lähteä kauppaan ettimään jotain pestoja ja sooseja. Kyl tää tästä. Huomenna ehkä saan jo lohisalaattiinkin uusia lisukkeita! \o/

      Poista
  2. Voi ihana Laura :)

    Olen tämän illan viettännyt sun reissussa mukana, kun ei ole ehtinnyt hirveesti...
    Kuulostaa mukavalta ja hyvin menevältä alulta siellä suuressa maassa :)

    Tsemppiä sinne ja jatka samaan tahtiin
    Jatketaan ilolla sinun seikkailuiden seuraamista

    VastaaPoista
  3. Moi Laura!

    Kiva tietää että en oo ainut huono kokki tässä suvussa :D Tää sun blogi on kiva sunnuntai aamun piristys! Haleja täältä koti suomesta :)

    ♥:Sanya

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, joo mä oon treenannu vaikka millä mitalla ja tää on silti parasta mihin pystyn. :D

      Halit ja terkut myös sinne. :)

      Poista